malinvivi

Fat.

Publicerad 2012-04-17 21:39:34 i Allmänt

Förra veckan gick jag ner två kilo.
Denna veckan blev jag sjuk
Och har säkert gått upp 4 äckliga
kilo! Fuck.

Jag antar att livet är ganska
Flatline just nu. Tror att min
happyperiod är över, eller den
vilar i alla fall för tillfället.
Känner mig varken lycklig eller
Olycklig just nu. Bara fri.
Det är det värsta med mina hjärnspöken.
Det borde ju finnas något
mer i livet än svart eller vitt?

Är känslomässigt förstörd.
Ibland gör det ont att kasta sig in
i något man inte vet ska göra någon
riktig skillnad.
Dessa små öron och ögon utstrålar
mycket sorg, mer sorg och lidande
än vad ett barn i sex års ålder ska behöva känna. Ett barn ska inte
behöva lida för de storas misstag.
Ett barn ska inte behöva utstå
Våld, övergrepp, hån i sitt hem.
Det stället på jorden de ska vara som
tryggast. Vad kan jag som publik i denna tragedi erbjuda dessa barn,
Mer än mitt hjärta och all förbannad kärlek jag har? Får inte gå in mer på detta, var bara tvungen att lätta på hjärtat lite.

vi hade i alla fall en fantastisk
dag på bondgården i måndags!

Jag hade ett givande samtal
med en sexårig pojke:

Jag: kolla en lådbil, har du också en?
Ett barn: nej det är bara de som bor här
som har sådana!
Jag: jasså? Varför då?
Ett barn: men Malin, det förstår du väl,
Det är bara bonnlurkar som har det, de har ju inga riktigt bilar här på landet, de har inte kommit så långt än.


Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-04-17 23:48:22

Inte kul att läsa det här! (förutom den sköna kommentaren i slutet) skickar massa styrke kramar till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela